Monday 28 October 2013

PROGRAM MASCEL SHAKLEE

27/10/2014 AHAD

Saya ingin berkongsi sedikit cerita saya berkisar tarikh ini. Entah keberapa kalinya saya menghadiri majlis seperti ini yang mana leader2 diraikan (majlis shaklee 1st time). First of all terasa sangat teruja bila melihat master2 yang telah berjaya naik rank. Rasa yang sangat xdapat saya gambarkan apabila dapat bergambar bersama Master Cery iaitu pucuk pimpinan teratas susur galur saya di dalam bizness Shaklee ni. Orangkata pangkat onyen la..hehehehe..saya kongsikan gambar bersama beliau


Master Cery seorang yang sangat humble berjubah kelabu, orangnye kenit tapi semangat yang membara menjadi keterujaan saya bila bergambar bersama beliau. Juga bergambar bersama sideline2 dibawah bimbingan omak Nur Hazwani Nadiah bertudung pink..hehehe.. sentiasa memberi kata2 perangsang dan semangat. Orang kata ambil aura la bergambar ni. Memang sangat teruja.

Act program mascel ini adalah untuk meraikan master coodinator iaitu Master Farah.


Beliau yang dulunya adalah seorang jururawat IJN manakala suaminya seorang peniaga burger. Sangat-sangat memberi sumber inspirasi. Bagaimana mereka terjerumus ke dalam perniagaan shaklee ini ketika master farah sendiri menyusukan bayinya dengan menjadikan multivitamin shaklee sebagai makananan tambahan untuk dirinya juga bayi tersayang.

Selain itu, disebabkan perniagaan burger hanya biasa-biasa, suami kepada master farah berjinak-jinak dengan perniagaan shaklee hanya melalui medium facebook dan blog seperti yang saya lakukan sekarang. Sehingga lah mereka berjaya seperti sekarang.


Inilah dia antara pengisisan yang dapat saya kongsi sedikit bersempena ucapan master farah. Jika kita mempunyai niat, akan terlahirlah perkara-perkara positif tersebut sebagai pendorong kita untuk meneruskan perjuangan dalam apa jua keadaan kita sekalipun. Disertakan dengan usaha dan doa yang harus dipanjatkan kepada Allah s.w.t. Jadilah kita seorang yang meminta-minta hanya dari Allah.

Lagi gambar bersama nanny tersayang kak Lydzar Rusman dan omak tercinta Nurhazwani Nadiah serta sideline-sideline yang sanggup bersusah payah dengan membawa anak-anak kecil. Sangat memberi sumber inspirasi atas semangat mereka..


Ni gambar atas stage, pinjam sekejap stage master farah, ambil berkat..hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...